نرجس احمدی /مستند قویدل، اثر علی فراهانی، یکی از آثاری بود که توانست در هفدهمین جشنواره سینما حقیقت، نظر مخاطبین را به خود جلب کند.

 این اثر که به واکاوی یکی از پرونده‌های پرچالش سی سال گذشته، یعنی «خونهای آلوده فرانسوی» می‌پردازد، با نگاهی خلاقانه و با روایت طنازانه احمد قوی‌دل؛ یکی از مطالبه‌گران اصلی این پرونده تلخ، فرهنگ مطالبه‌گری و گرفتن حقوق پایمال‌شده را در یک بستر کاملاً آموزشی، به خوبی به مخاطب ارائه می‌دهد.

در مستند قویدل، علی‌رغم تلخی‌های آن، روح امید و احقاق حق موج می‌زند. این اثر، نمایشی مستند از شیوه تفکر انتقادی است که کارگردان در آن به‌خوبی بین افراد مقصر در پرونده و سیستم حاکمیتی، فاصله‌گذاری کرده و از تعمیم تقصیر حادثه به سیستم پرهیز می‌کند و به دام آفت نقد غیرمنصفانه نمی‌افتد.