این مستند جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم مستند بلند و همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره را به خود اختصاص داد.
فیلم «جاهای خالی پر شود» داستان زندگی دختری است که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده و هر یک مجددا ازدواج کرده‌اند. حال این دختر بچه که در کنار پدربزرگ و مادربزرگش زندگی می‌کند با مشکلاتی فراتر از سن خود در حال دست و پنجه نرم کردن است. او به یک کودک بزرگسال تبدیل شده که ناچار است مشکلات زندگی‌اش و کشمکش پدرومادرش را تحمل کند. از طرفی زندگی جدید مادر نیز تحت الشعاع وضعیت او است.
روایت و به تصویر کشیدن بخش‌هایی از زندگی شخصی و حریم خصوصی خانواده این کودک، همچون تعدادی از فیلم‌های مستند سال گذشته محل آسیب و انتقاد است. به تصویر کشیدن مشکلات تلخ زندگی این دختر بچه، احساسات هر مخاطبی را تحریک می‌کند تا با خود بیندیشد که اگر ازدواج سابق پدر و مادرش اتفاق نیفتاده بود، یا حتی این بچه بدنیا نیامده بود، اکنون گرفتار این مشکلات نیز نبود!
محتواهای مشابه این نوع فیلم‌های مستند با موضوع مشکلات، رنج‌ها و آرزوهای دست نیافتنی قشر کودک و نوجوان این سرزمین و نیز معضلات زنان از جمله ویترین جوایز در جشنواره‌های مختلف است!
بدیهی‌ست که بیان مشکلات و به تصویر کشیدن معضلات جامعه و قشرهای مختلف نه تنها مانعی ندارد بلکه لازم و ضروری نیز هست؛ اما نوع بیانِ آسیب‌ها و پیام القایی فیلم است که نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کند.
در وضعیت ″بحران جمعیتی″ فعلی که تعدادی از مسئولان نیز در این باب رویکرد انفعالی پیشه کرده‌اند؛ تائید، تشویق، جایزه دادن به چنین فیلم‌هایی، القای مناسبی را برای مخاطبش به ارمغان ندارد و عاقلانه به نظر نمیرسد!