زهرا خندان /بیننده داشتن «عشق ابدی» و ربط آن به نسل زد و متناسب با این تقلیل تحلیلی، نیازسازی برای رسانه‌های داخلی کردن، عجیب است! «عشق ابدی» یک برنامه‌ی روتین در صنعت سرگرمی است که سالیان دراز مشابه آن همواره در کشورهای متعدد جهان ساخته شده است و ساخته خواهد شد! این دست برنامه‌ها، پولساز است چون موضوع و رئالیتی بودن این دست برنامه‌ها، همواره مخاطب خود را دارد! با وجود مهاجرین ایرانی در کشورهای متعدد، برنامه‌های مشابه از نظر فرم چون «بفرمایید شام» در شبکه‌های فارسی‌زبان ساخته شد و آنها نیز تماشاگر خاص خود را داشت!

حال تیم سازنده‌ی ترکی با هوش اقتصادی خود و بهره‌مندی از مهاجرین عمدتا بلاگر و حاضر در صنعت مد و موسیقی که مخاطبینی در فضای مجازی دارند، نمونه‌ی ایرانی برنامه‌ی عشق ابدی را می‌سازد و در یوتیوب منتشر می‌کند! فضای منتشرشده‌ی عشق ابدی، چون سهل‌الوصول است و با توجه به انتخاب شرکت‌کنندگان که عمدتا در این فضا فعالیت مجازی داشته‌اند، کاملا بدیهی بنظر می‌رسد!

پس کمی نابخردانه است که با توجه به تعداد مخاطب، نیازسازی و عبور از خط‌قرمزها که البته خیلی از آنها با ورود شبکه‌های خانگی در برنامه‌سازی‌هایشان از بین رفته است، توجه داده شود!