اگر شنیدید که فیلمی بابت ایده و روایتی جذاب و اثرگذار با موضوع سیاست‌های جمعیتی! برگزیده شد، جایزه گرفت و از طرف نهادها و اشخاص مختلف تشویق شد، زود قضاوت نکنید. زیرا هنوز خیلی راه مانده و شاید ماجرا مشکوک باشد!

برخی مدیران و سیاست‌گذاران به دلایل مختلفی از جمله؛ دغدغه و دلسوزی، سلیقه، خلاص شدن از شر انتقاد و اجبار و.. موضوعاتی را به عنوان اولویت حمایتی، برای هنرمندان جوان تعیین می‌کنند و از این رو فیلمسازان را تشویق می‌کنند که در باب اولویت‌ها فیلم بسازند.

در این میان برخی هنرمندان برای برای دور زدن مدیران داخلی و خوشایند جشنواره‌های خارجی و یا شاید از سر غفلت و ناآگاهی دست به شیطنت‌هایی میزنند تا جانب همگان را نگه دارند.

فیلم کوتاه «شیهه» به کارگردانی «پویا سعیدی» و با بازی «نگار جواهریان» از آن دست فیلم‌های شاخصی است که حق مطلب یک فیلم کوتاه خوب را ادا کرده است.

ایده، موضوع، اجرا، بازی گرفتن از بچه فیلم، دوربین و...از شیهه یک فیلم کوتاه حرفه‌ای ساخته و پایان‌بندی غافلگیرانه فیلم نیز اوج داستان است، اما صد حیف که در این فیلم نمادین بچه‌ای که حرف از «انداختن» و سقط اوست، قریب به یقین «نطفه حرام» است!زن، از مردی که چند سال با وعده و وعید آزارش داده فرار کرده و پنهان شده، او قصد دارد جنین‌اش را «بیاندازد» و اصل ماجرا بر سر همین «انداختن» است.

نام این فیلم در بین آثار برگزیده تماشاگران و همچنین نامزدهای دریافت جایزه نیز دیده می‌شود.  بی‌دقتی یا عمد فیلمساز، قرائن را به سمت «حرامزاده» بودن بچه نزدیک کرده و هیچ نشانه‌ای برای توجیه و اعلام حلال بودن آن در فیلم نیست، انتظار می‌رود این خطای بد فیلم مانع از دریافت جوایز اصلی شود.

روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید

https://eitaa.com/irwipe