"پشت پرده" سریال طنزی‌ست که در هیاهوی برنامه‌های انتخاباتی و بازی‌های جام ملت‌های اروپای تلویزیون، از شبکه ۲ سیما در حال پخش است. سریالی با تضادهای شیرین. خانه سنتی و زیبا، فرهنگ اصیل ایرانی به‌ ویژه در استان‌های کویری، صفای افراد حاضر در سریال با عشق‌های عمیق، گذشت‌، فداکاری، غم‌های گذرا و بهانه‌هایی برای شادی، لهجه شیرین یزدی، فرهنگ غنی وقف - که در وقف یک مدرسه نمود پیدا کرده -، ترویج فرزندآوری و نکات دیگر این سریال را تبدیل به طنزی پرمضمون نموده است.

در این سریال با زبانی ساده تقابل سنت و شبه مدرنیسم در دو خانواده به تصویر کشیده شد؛ دیرخوابیدن، دیر برخاستن از خواب، تن پروری، توجه به آرایش و مد، نگاه از بالا به پایین و بی‌توجهی به برخی سنت‌ها و ... در خانواده‌ی مهمان جمع آمده است اما در مقابل، خانواده‌ی با اصالت یزدی اهل کار، تلاش، گذشت و ایثار، حفظ حرمت بزرگتر، توجه به یکدیگر، در تقابل با فرهنگ های وارداتی و ... قرار دارد. 

علیرغم ضعف‌هایی که در قصه پردازی برخی قسمت‌ها وجود دارد و با در نظر نگرفتن بازی نه چندان دلچسب دو سه بازیگر اصلی که از چهره‌های هنری هستند می‌توان گفت سریال در نشاندن لبخند به لب مخاطب موفق عمل کرده است.

بی‌تردید در دهکده جهانی که در آن بر طبل تو خالی بی‌خدایی، مرگ ارزش‌ها و یکسان سازی فرهنگ‌ها بر مبنای لیبرالیسم و هضم خرده فرهنگ‌ها کوبیده می‌شود ساخت چنین سریال هایی قابل تقدیر است.