نعیمه شیخ‌الاسلامی/باغ کیانوش از جمله فیلم‌های موفق حوزه کودک و نوجوان جشنواره فجر امسال است. فیلمی با ژانر طنز و اقتباسی از رمان دفاع مقدسی «باغ کیانوش» که از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. کیانوش، صاحب باغ و از رزمندگان دفاع مقدس است که در شب عروسی پسرش درگیر اتفاقاتی در باغش می‌شود. جنگنده دشمن در آسمان روستایی در همدان توسط ضدهوایی رهگیری شده، سقوط می‌کند؛ و خلبان آن بر باغ کیانوش فرود می‌آید. فیلم باغ کیانوش با فاصله گرفتن از برخی تولیدات مخصوص سینمایی کودک و نوجوان که تمرکزشان غالبا بر موسیقی‌ست، جذابیت‌اش را بر محور فیلمنامه و روایت قصه استوار کرده است. همچنین بازی خوب بازیگران نوجوان در همراه کردن مخاطب با خود موفق است و سبب همذات پنداری تماشاگر خواهد شد.

قهرمان بودن بچه‌ها در این فیلم وجه تمایز باغ کیانوش با بسیاری از محصولاتی‌ست که در این سال‌ها برای این رده سنی نبوده، بلکه از بچه‌ها استفاده ابزاری شده است. فیلم‌هایی که در آن کودک و نوجوان ابزاری برای به چالش کشیدن حکومت وسیاست‌هایش، تخریب خانواده، سیاه‌نمایی و ارائه تصویری مخدوش از قشر کودک و نوجوان بوده‌اند.  

بنابراین فیلم باغ کیانوش با وجود وضعیت حاکم بر فیلم‌های با محوریت کودک و نوجوان و از سوی دیگر با توجه به کثرت محصولات خارجی نامناسب مخصوص این رده سنی و دسترسی آسان آن برای همگان، شایسته تقدیر است.