محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به بازماندگان، جامعه هنری و خانواده سینما اعلام کرد: این حادثه تلخ و دردناک تا روشن شدن ابعاد آن توسط نهادهای ذیربط پیگیری می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را با جدیت مطالبه و دنبال خواهد کرد. رئیس کل دادگستری البرز: درباره ورود غیرقانونی و سرقت لوازم شخصی داریوش مهرجویی شکایتی طرح نشده بود. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد‌ درخصوص ورود غیرقانونی به ویلای مقتولان و همچنین سرقت لوازم آن‌ها که گویا در فضای مجازی توسط همسر مرحوم مهرجویی طرح شده بود، شکایتی در دادسرای عمومی و انقلاب فردیس یا پلیس مطرح نشده بود تا پلیس یا دستگاه قضایی به موضوع ورود داشته باشند.

اداره اتباع و مهاجرین: نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی مشخص نیست. مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در اطراف کرج به قتل رسیده بودند، مشخص نیست و این ادعا تایید نشده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز: طبق اظهارات مونا مهرجویی، پدرش حدود ساعت ۲۰:۵۰ روز شنبه مورخ ۲۲مهرماه به وی که در جهانشهر کرج بوده پیام می‌دهد که برای شام به منزل بیاید. دختر مرحوم مهرجویی حدود ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و ابتدا زنگ منزل را می‌زند و با توجه به اینکه کسی جواب نمی‌دهد با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود. مونا مهرجویی مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند. دادستان فردیس به همراه بازپرس ویژه قتل و تیم ویژه بررسی صحنه جرم در محل قتل حاضر شدند. دستورات لازم برای شناسایی و بازداشت متهمان را به پلیس آگاهی استان البرز صادر شده است.

ماجرای سربریدن که در فضای مجازی منتشر شده بود نیز تکذیب شد.

به نظر می‌رسد تحلیل‌هایی که درباره علت قتل مرحوم مهرجویی مبنی بر اختلاف‌افکنی بین دو ملت ایران و افغانستان منتشر می‌شود قوت چندانی ندارد زیرا در حال حاضر که مردم افغانستان درگیر اتفاق غم‌انگیز زلزله هستند سوار شدن دشمن روی موج احساسات مردم کار سختی باشد. اختلاف افکنی‌ها همیشه بوده اما اینبار اولویت‌ اصلی این قتل نیست. این قتل و حواشی آن بویژه؛ «تهدید قبل از قتل و اقدام به قتل در روزهای پس از تهدید» مشکوک است!! باتوجه به شواهد امر بیشتر به یک طراحی از پیش تعیین شده می‌ماند! باید منتظر اطلاع رسانی مراجع ذیربط ماند...