نشست رسانه‌ای فیلم علف‌زار به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان با سوال خبرنگاری از احتمال مشکل‌دار شدن فیلم در اکران آغاز شد که نگرانی بهرام رادان را برانگیخت و در پاسخ گفت نیاز به سعه صدر است و قوه قضائیه و سازمان سینمایی همکاری صادقانه با او داشته اند.

اما چرا علف‌زار؟؟
تفسیر نام فیلم علف‌زار را به پیشنهاد بهرام رادان و در پاسخ به سوال خبرنگار که از نام فیلم و چرایی انتخاب این کلمه برای فیلم می‌پرسد، می‌گذاریم بر عهده مخاطب!! این پاسخ از جنس پاسخ‌های محمد حسین مهدویان است که جملاتش تکراری شده که در ازای بسیاری از سوالات میگوید: این قضاوت شماست! مخاطب ببیند و برداشت کند! و ...

زنی چادری مادر چهار پسری است که به زن‌های متاهل در جلو چشم فرزند و همسر، تجاوز کردند! درحالی‌که کارگردان قسم می‌خورد مادر و خواهرش چادری‌اند و قصد بی‌احترامی نداشته! ناگفته نماند که یک خانم چادری غیر فاسد هم در فیلم هست که رادان و دانشی اشاره می‌کنند که علاوه بر مادر پسرها خانم جاویدنیا هم چادری است. از آن طرف مائده طهماسبی از طراح گریمش تشکر می‌کند و می‌گوید: ″پسر من، محمد معتضدی، در فیلم بیماری پوستی (برص) دارد که از مادر به پسر منتقل می‌شود و طراحی گریم او در رسیدن به نقش برایم خیلی جذاب بود.″ زن یکی از پسران متجاوز هم چادر‌یست! ماهم قضاوت را می‌گذاریم بر عهده مخاطب!

علف‌زار که مشخص نیست شخصیت اصلی دارد یا شخصیت‌های اصلی!؟ می‌خواهد از تجاوز به زن که نقشش را سارا بهرامی بازی می‌کند حرف بزند یا فساد سیستم را بیان کند یا داستان خیانت خواهر سارا را یا جناب شهردار را یا داستان اصلی متعلق به بازپرسی‌ست که می‌خواهد مقابل سیستم فاسد باایستد! که شخصیتش درست از آب در نمی‌آید و انتقالی گرفتن و بچه مریض‌اش تلگرافی بیان می‌شود.
این بازپرس که نقشش را پژمان جمشیدی بازی کرده، تحت فشار است که پرونده را مختومه کند زیرا خانواده ای که به آن‌ها تجاوز شده بستگان شهردار هستند.

در صحنه‌های ابتدای فیلم نوشته شده داستان واقعی‌ست ولی در نشست خبری، دانشی می‌گوید چند تا پرونده را ترکیب کرده و داستان را نوشته و ماحصلش شده این فیلم.

برخی شخصیت‌ها را معرفی می‌کنیم؛ مافوق ظاهر به صلاح بازپرس که هنگام پخش اذان در حال آماده شدن برای نماز است و همزمان او را تهدید می‌کند که پرونده را مختومه کند و...، شهردار، فرزندان شرابخوار شهردار و پسران متجاوز و پدر و مادرشان، زوج معتاد که فرزند زنا زاده دارند، شخصیت‌های خرده روایت‌ها و...که همگی فاسدند!
پدرها، مادرها، نهادهای حکومت، ظاهر به صلاح و ناصلاح، عوام و خواص همگی فاسدند! بچهای نسل جدید فیلم نیز یکی زنازاده ست، یکی با اشتباه بازپرس کشته شده و یکی صحنه تجاوز را دیده. تنها بازپرس است که او فاسد معرفی نشده.
با این حال رادان در کسوت تهیه کننده و حتی کارگردان پنهان! مدعیست فیلم عدالتخواهانه است و برای پیشگیری از وقوع جرم لازم است!!