سازمان‌های مردم‌نهاد، با هدف بالابردنِ کنش‌گری اجتماعی عوام، در سراسر جهان رو به افزایش است.
برخی از این سازمان‌ها به علت خصوصی بودن با سیاست‌های کلی ایران زاویه دارند، به‌عنوان نمونه سازمانی با حمایت یونسکو در دهه هشتاد در روستاهای ایران، اقدام به آموزش جنسی و توزیع وسایل پیشگیری و... به صورت رایگان بین دختران و زنان روستایی نموده بود.  
جمعیت امداد مردمی امام علی(ع) یکی از همین انجمن (NGO)هاست که از سال ۲۰۱۰ در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، به عنوان مقام مشورتی عام عضویت دارد؛ مهم‌تر آنکه، با فعالیت‌های ظاهرا عام‌المنعه و صدالبته تبلیغ برخی از سلبریتی‌ها توانست پایگاه اجتماعی برای خود دست و پا کند.
اما ناگهان در سال نودونه، شارمین میمندی‌نژاد مؤسس این جمعیت، کتایون افرازه و مرتضی کی‌منش دو عضو دیگر این سازمان بازداشت شدند و مدارکی دال بر اقدامات امنیتی، آموزشِ افراد جهت توهین به مقدسات، تغییر ارزش‌های فرهنگی و پیشبرد سیاست‌های آمریکا و صهیونیست منتشر شد.
 به دنبال آن با صدور حکم انحلال این جمعیت گروهی از سلبریتی‌ها، نگران شدند.
در حال حاضر نیز شقایق دهقان و هانیه توسلی در صفحه شخصی، اقدام به تبلیغ این جمعیت نمودند؛ لذا این شائبه بوجود می‌آید که آیا حکم انحلال لغو شده؟
اگر انحلال پابرجاست؛ از قوه قضائیه انتظار برخورد با سلبریتی‌های خاطی وجود دارد؛ هنوز داغِ اظهاراتِ جاهلانه افشار پابرجاست...
در غیر این صورت اگر انحلال لغو شده؛ نیاز است شفاف‌سازی شود که چه شرایطی برایشان درنظر گرفته شده تا اقدامات گذشته تکرار نشود!
 روبش را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید
irwipe@