زهرا خندان/ سازمان‌های تبلیغی و فرهنگی، سازمان‌ اوج یا سازمان‌های دولتی مانند سازمان صداوسیما ‌و... با توجه به این بیان رهبری که فرمودند: «روحانیت اسلام، همیشه امیدوار و پرتحرک و جهادی، در وسط میدان بوده است» در تبلیغ این روحانیت فرسنگ‌ها عقب هستند و باید پاسخگو باشند که چرا در جهت نمایش سینمایی و سریالی از روحانیونی این‌چنین، غفلت کردند و همتی در خور نداشته‌اند! بلکه متاسفانه رویکرد غالب آثار خلاف واقع بوده درصورتی‌که نمونه‌های این روحانیون بسیارند.

- یکی از بهترین نمونه‌‌های معاصر را می‌توان در استاد صفائی حائری یافت که ساخت اثر هنری از ایشان علاوه بر اینکه متناسب با نیازهای مخاطب عام و خاص است، بلکه می‌تواند جزو پرفروش‌ها در سطح «داخلی و جهانی» شود!

- کسی که با گذشت بیست‌وچهار سال از وفاتش، هرروز بیشتر از دیروز شناخته می‌شود.

-کتاب‌هایش، یکی از پرطرفدارترین‌ها در نمایشگاه‌های کتاب می‌گردد و عکس‌نوشته‌ها و کلیپ‌هایش، کانال به کانال و فرد به فرد منتقل می‌شود.

- محبوبیتی که محدود به قشر خاص نیست، هرکسی که فکور باشد و دنبال جواب برای سوال، را شامل می‌شود.

- دارای مبنای قوی‌ای در باب «چرایی زندگی» است که به انتخاب چگونگی زیستن در مخاطب می‌انجامد.

این ویژگی‌های دانشمندی فرهیخته، عارفی شیدا و نویسنده‌ای پرتلاش است.

- اما آنچه که در مورد ایشان بسیار جذاب است، نوع زندگی‌‌ ایشان است؛ درب منزلی که همواره باز بود، قسمتی از منزل که ماوایی برای بریدگان از زندگی یا دلدادگان به رشد بود، اتاقی که از خواننده‌ی فراری، مشروب‌خور جوان و اهانت‌کنندگان به عمامه‌اش تا نویسنده، بازیگر و کارگردان تا کسبه و بازاری تا ... پر شده، وسعت دلی که برای کسانی که به او اتهام زدند، دعا می‌کند، دادگاه روحانیتی که ظاهرالصلاح‌ها برایش رقم می‌زند و اعتباری که برای قرض گرفتن جهت حل مشکلات دیگران خرج می‌شد و تا پای زندان هم او را کشاند.

- همه‌ی این ویژگی‌ها از او مجتهدی توانمند، فقیهی دانا و مبلغی تمام وقت ساخته است. زندگی او، آنچنان واقعی و درس‌آموز بر محور فقاهتی تربیتی است که «طلا‌ومس»، «فرشته‌ها باهم می‌آیند» تنها یک جرعه‌ی بسیار اندک از دریای عظیم طلبگی‌ای همچون او محسوب می‌شود.

اتهامات وارده، استقراض‌های اعتباری و انواع مختلف مخاطبینش، آن‌چنان فراز و فرودی به زندگی‌اش داده که جذابیتی بسیار بیشتر از «پرده‌نشین» با خلاقیت‌های ساختگی نویسنده‌‌اش را دارد.

خوشبختانه در عرصه‌ی کتاب و فضای مجازی، شناخته شده هستند، شاگردان ایشان جهت تبیین مواضع ایشان در چند برنامه‌های تلویزیونی حضور داشتند، اما مستند «پس از مرگم‌» تنها مستند ساخته شده از این مجتهد چندبُعدی است.

رهبری «جزء برترین آرزوها» را آماده‌سازی فضا برای رشد معنویت و رهایی از بردگی شهوت و غضب در انسان‌های مستعد مطرح نمودند، که قطعا ساخت فیلم از چنین انسان‌هایی مصداق این آماده‌سازی خواهد بود.

اگر مدیران دولتی هنر هفتم و سازمان تبلیغات، همتی کنند با فیلم‌سازی از این چهره‌های چندبُعدی، تهاجمی مبنایی و تمدنی در برابر تمدن شهوت‌ران غرب و هالیوود خواهند داشت.

البته اگر تهیه‌کنندگان بخش خصوصی از هوش اقتصادی خود استفاده کنند خواهند دانست استفاده از چنین سوژه‌هایی که اقبال عمومی بالایی دارند، چه صرفه‌ی اقتصادی برایشان رقم خواهد زد و مردم را پای تماشای آن خواهند کشاند.

به این بخش پیشنهاد می‌شود کمی با کتب یا صوت‌های ایشان آشنا شوید احتمالا پس از آشنایی به باوری خواهید رسید که هم کار را مبتنی بر نیت، درست خواهد کرد و هم ارزش اقتصادی بدنبال خواهد داشت.