دوست‌محمدی متولد شهر زیبا و مقدس قم است و مراتب تحصیلی خود در زمینه ارتباط تصویری و پویانمایی را در همین ایران عزیزمان کسب کرده است. او هنرمندی پویا و متعهد است. هنرمندی حرفه‌ای، استادکار و معلمی نمونه و استادی برجسته ، راهنمایی آگاه و دلسوز است، این ویژگی‌ها، تعاریفی است که دانشجوهایش از او می‌دهند.

به گفته شاگردانش از ویژگی‌های او  این است که  هر جا باشد متعهدانه عمل می‌کند و تمام تلاش خود را می‌کند تا سوال هنرجویان را پاسخ دهد حتی در اوج مشغله و خستگی زیاد. در عین حال که متین و مؤدب است شوخ طبع و موجب نشاط جمع است.

در آثارش مذهبی اش عشق و ارادت به محضر حضرات پیامبر رحمت (صلی الله علیه و آله) و امامان معصوم (علیهم السلام) موج می‌زند که تصنعی نیست. در کارهایی مثل کارکاتور و نقاشی‌های سیاسی و اجتماعی حساب و کتاب نمک را دارد و می‌داند که مخاطب را چه اندازه به فکر بیاندازد و چه قدر بخنداند.

با آنکه جوایز ارزشمند و متعددی در زمینه هنرهای تجسمی دارد از تعریف شاگردانش معلوم می‌شود که او انسانی خاکی، متواضع و بی‌ادعا است و در پی کسب نام و نان خوردن از شهرت نیست تا او را در مواضع و بیانش به هروله و کار عجولانه بیاندازد. برای ایشان موفقیت و عاقبت به خیری داریم.