رئیس مرکز سلامت نکات دقیقی را گفته و البته باید این نکته را نیز اضافه کرد که علاوه بر نمایش خانگی، وضعیت بسیاری از فیلم‌های سینمایی نیز همچنین است!

جندقی، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: 

برخی فیلم‌هایی که در شبکه‌های خانگی پخش می‌شود، سراسر تبلیغ دخانیات است؛ لطفا به مردم بگویید که اسپانسر واقعی فیلم‌های شما چه شرکت‌های دخانیاتی هستند.

برخی از فیلم‌های سینمایی و فیلم‌های سینمایی نمایش خانگی حتی روش استعمال دخانیات و مواد مخدر را هم به جوانان و نوجوانان آموزش می‌دهند!

استندهای شکیل دخانیات در فروشگاه‌ها، تحریک تقاضاست و در یک اقدام عاجل باید فروش سیگار به صورت نخی در فروشگاه‌ها ممنوع شود.

صحبت‌های رئیس مرکز سلامت وزارت بهداشت درباره حمایت‌های مالی کارخانه‌های دخانیاتی از سریال‌ها و البته فیلم‌های سینمایی نیاز به پیگیری‌ از سوی مسئولان وزارت بهداشت و همچنین وزارت ارشاد دارد. اگر چه بسیار زودتر از این‌ها باید این آسیب دنبال می‌شد!

متاسفانه باید گفت چند سالیست که پدیده تبلیغ سیگار توسط «زنان» و بدتر از آن، تبلیغ و ترویج «زنان سیگاری» در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های نمایش خانگی افزایش یافته است! و گویا نه گوش شنوایی هست و نه چشمِ نگرانی!