با آغاز جشنواره فیلم فجر و برگزاری نشست‌های رسانه‌ای جشنواره، بجز چند نفر از بازیگران شناخته شده فیلم‌ها، سایرین به بهانه‌های مختلف در جلسات نشست حضور نیافتند.

تهیه کنندگان و کارگردانان فیلم‌ها در پاسخ به اعتراض اهالی رسانه مبنی بر بی‌احترامی بازیگران به جلسات نشست، هر کدام دلایل متفاوتی را ذکر کردند که به نظر می‌رسد همگی این اشخاص بدلیل «تصمیم فردی» و یا «تهدید و تشویق» سایرین، در بین اهالی رسانه حضور نیافتند.

عدم حضور سلبریتی‌ها از جهتی سطح کیفی جلسات نشست و بطور کلی جشنواره را ارتقاء داد؛ حذف حواشی سلبریتی‌ها با لباس‌های خارج از عرف در مراسم فتوکال و ایرادات هر ساله به نوع پوشش و رفتار و گفتار آنان از نکات مثبت غیبت این افراد بود. مهم‌تر از آن جایگزینی سوالات بیهوده از آنان درباره چگونگی ایفای نقش و ... نیز با سوالات مهمتر، سبب افزایش جدیت جلسات نشست و فاصله گرفتن از حالت نمایشی شد.

از طرف دیگر نیز با توجه به سابقه رفتاری سلبریتی‌ها، همگان از هم‌و‌غم زیاد آنان برای «دیده شدن» اطلاع دارند و طبیعی‌ست که با این رفتار دچار خسران شده‌اند!

با این حال این موضوع سبب نمی‌شود که سازمان سینمایی و وزارت ارشاد «مانند همیشه» و «به سادگی» از خطا و بی‌احترامی آنان عبور کنند! و با ارسال پیغام برای توجیه و تفسیر و حتی صحبت‌های درگوشی با مدیران ماجرا را حل و فصل کنند!