دومین روز از چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم آه سرد به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق و با تهیه کننده رضا محقق، فرد پر حاشیه این دوره از جشنواره، آغاز شد.

فیلم سینمایی آه سرد در فضایی کوهستانی و برفی ساخته شده که همانند فیلم «برف آخر» مختصات مکانی آن نامعلوم است و حکایت جامعه‌ای را دارد که روابط بین افرادش همچون فضای فیلم سرد است.

فیلم جوانی را روایت کرده که می‌خواهد از نزدیکترین فرد زندگی‌اش که بدلیل قتل ناموسی، بر طبق قانون مجازات شده، انتقام بگیرد.

عزیزی صدیق با گذاشتن صحنه‌های بی‌منطق و اضافی در فیلم و همچنین گنجاندن سکانس‌هایی که بیشتر تزریقی و اضافی به نظر می‌رسد، زمان فیلم را به استاندارد یک فیلم بلند سینمایی نزدیک کرده است.موضوعات تکراری مثل مهاجرت و خیانت و...

در این فیلم مطرح می‌شود و تردیدهایی که حول «گذشت و انتقام» از کسی که اطلاعاتی از جزییات جرمِ او نیز در دسترس نیست، هرچند ضعیف، به تصویر کشیده می‌شود.

فیلمنامه، کارگردانی و حتی تصویربرداری فیلم ضعیف است و به برخی جزییات بازی‌ها و صحنه‌ها نیز دقت نشده است.

با وجود تکراری بودن شعارهای فیلم، نمایش رنج‌ و پشیمانی فردی که برحسب اطلاعاتِ داده یا نداده شده‌ی فیلم با تشخیص خود و «برخلاف قانون و شرع» اقدام به قتل کرده، نکته مثبت فیلم است.

با این حال اگر قصد کارگردان نیز دور زدن مدیران برای بیان غیر مستقیم موضوع قصاص بوده، موفق عمل نکرده و بحث مبهمِ خیانت و مهاجرت و..نیز به نظر می‌آید جبران کننده‌ی برای «کندی و کش آمدن» فیلم نباشد و کمکی به گیشه فیلم نیز نکند.