با وجود استقبال از جشنواره تئاتر فجر، به شکل عجیبی امکان خرید بلیط نمایش‌ها از سایت «گیشه هفت» وجود ندارد! در حالیکه تعدادی از صندلی‌های نمایش‌ها هنگام اجرا خالیست! به گونه‌ای که نمی‌توان آن را با غیبت چند تماشاگر به هر دلیلی رفع و رجوع کرد.

مشکل تهیه بلیط در این دوره؛ هم دامن‌گیر مخاطبان عادی بود و هم اصحاب رسانه. مشکلی که شاید در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته اما با وجود شرایط خاص جشنواره این دوره، قابل پذیرش نیست و توقع تدبیر بیشتر و بهتری می‌رفت.

به عنوان مثال در دو نمایش شب گذشته در «تماشاخانه ایرانشهر» با وجود صندلی‌های خالی، امکان خرید بلیط در سامانه گیشه هفت وجود نداشت!

یکی از نمایش‌ها بدلیل متن و محتوای ضعیف و تقریبا بی‌ارزش اهمیت چندانی نداشت اما نمایش «مامور خیابان نود و دو» که حاصل تلاش یک گروه دانشجویی بود ارزش دیده شدن داشت. این نمایش داستان شکل‌گیری داعش با محوریت «ماموران زن» موساد، متساوا و جریان تعقیب و گریزهای ماموران جبهه مقاومت بود؛ نمایش نامه جذاب آن با وجود ضعف دیالوگ‌ها و کیفیت پایین برخی اجراها، قابل توجه بود.

قاطعانه نمی‌توان منشأ این مشکل را یکی از دو بخشِ مسئول، یعنی سامانه بلیط فروشیِ معرفی شده و یا روابط عمومی جشنواره اعلام کرد. اما بررسی و پیگیری این موضوع از سوی مسئولان جشنواره ضروریست که مشکل اصلی متوجه کدام بخش است و راه حل اصلاح آن چیست.