زهرا خندان/ آقای رئیسی کی گشت ارشاد مسئولین را عملی می‌کنید؟
چه کسی حافظ مرزهای الهی که توسط افاضات وزیر مورد هجوم قرار گرفته، خواهد بود؟!
این متن در تایید یا رد ستاد امربه‌معروف نیست، بلکه ناظر بر جمله‌ی جناب وزیر فعلی و مسئول گذشته، نگاشته شده، آنجا که می‌نویسد:« باباجون مردم اگر نخوان امربه‌معروف بشن، کیو باید ببینن؟»
جناب وزیر! امربه‌معروف؛ یعنی امر به اموری که در جامعه خوب شناخته می‌شود و نهی ازمنکر، نهی از اموری است که در جامعه زشت خوانده می‌شود. اینگونه است که افراد فطرتا امربه‌معروف شدن و امر کردن به معروف را دوست خواهند داشت، به عنوان مثال چند وقت پیش کسی به بنده تذکر داد که گذاشتن گوشی در این قسمت کیف، سبب میشود کسی به طمع بیفتد و گوشی را بدزدد و زمینه را برای دزدی کردن که زشت و گناه است فراهم می‌کند. این نهی برای من چنان شیرین بود که تشکر کردم.
یکی از مهم‌ترین وظایف جنابتان در دوران تصدی ریاست سازمان صداوسیما، این بود که احکام الهی که ضامن رشد و تکامل انسانیت در جامعه هستند را به عنوان خیر معرفی کنید تا این امور جزو امور شناخته شده به خوبی باشد که متاسفانه درپی فرستادن سلبریتی‌ها به حج بودید و... که ماحصلش حضور اکثر همان سلبریتی‌های به حج رفته در جنگ مجازی علیه ایرانِ امن که پرچم‌دار توحید و حج واقعی است، شده است. کوتاهیِ مسئولین مربوطه که شما هم جزوشان هستید در ایجاد شناخت‌ عمومی نسبت به واجبات و محرمات الهی احتمالا گریبانتان را خواهد گرفت.
امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در تمدنی بودن نظام اسلامی است به طوری که برخی از شرق‌شناسان با بیان آیات مرتبط با امربه‌معروف و نهی از منکر بیان کردند که: اسلام به طرز نفرت‌انگیزی اجتماعی است.
با کاهش انگیزه در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، قدرت جامعه اسلامی در پیاده‌سازی غرض و اهداف اسلامی کاهش می‌یابد و قطعا این نوع توئیت جنابتان مصداق بارز منکری است که باید از آن ممانعت شود.
إِنَّ اللّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ... التّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السّائِحُونَ الرّاکِعُونَ السّاجِدُونَ الآْمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ.
طبق استناد به آیات ۱۱۱و۱۱۲سوره مبارکه‌ی توبه، مومن، امربه‌معروف و ناهی‌ازمنکر است یعنی اگر بخواهی مومن باشی و بالاتر از آن اگر به ایجاد و حفظ جامعه‌ی ایمانی معتقد باشی قطعا و یقینا امربه‌معروف و نهی ازمنکر را جزو ملزومات خود و اجتماع می‌دانی.
از آن مهم‌تر حافظ بودن نسبت به حدود الهی است؛ مومن نسبت به حدود الهی غیرت دارد و نمی‌تواند به جابه‌جاشدن این مرزها بی‌تفاوت باشد.
جناب آقای رئیس‌جمهور! ما شما را مومن و معتقد به نظام ایمانی می‌دانیم پس انتظار داریم نسبت به حدود الهی غیرت به خرج دهید و این افاضات را مورد بررسی قرار دهید و گشت ارشاد مدیران را عملی کنید.
اگر هم در پی جذب حداکثری هستید، این اظهارات خلاف قرآن، مومنین را از شما دفع می‌کند و قاعدتا در جامعه‌ی اسلامی بدون حمایت مومنین، ضد هدفتان عمل کردید. امیرمومنان میفرمایند: پس هرکس به معروف امر کرد پشتوانه نیرومند مؤمنان است و آن‌کس که از زشتی‌ها نهی کرد، بینی منافقان را به خاک مالید...
حکمت ۳۱
امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، یکی از مهم‌ترین عوامل کنترل اجتماعی مسئولین توسط مردم است و قسمت پایانی این توئیت یک مصونیتی را برای مسئولین ایجاد می‌کند که گمان کنند هر نظر اشتباه یا هر کار غلطی انجام دادند، به علت عنوان مسئول داشتن، کسی نباید به آنان تذکر دهد که اصل کلکم راع و کلکم مسئول خط بطلانی بر این نظربه است.
اگر برخورد شایسته‌ای با این جناب انجام شود، جنابان دیگر و به تبع سلبربتی‌هایی که بدون علم و تحقیق به نشر اخبار و تولید نظریات شاذ می‌پردازند، دست به عصا خواهند شد.

روبش/وایپ را در پیام‌رسان‌ها دنبال کنید.