مستند رزیدنت محصول سفیر فیلم دست روی موضوعی مهم اما مغفول گذاشته است. رزیدنت؛ روایت مشکلات جدی دستیاران پزشک است که کمتر کسی در میان مردم جامعه از آن مطلع است. ساعات طولانی کار و درآمد پایینی که تعجب‌آور است! و شاید علت عمده افزایش افسردگی و متاسفانه خودکشی و مهاجرت این قشر نیز باشد! این مستند به درستی به سراغ آسیب‌شناسی مشکلات این قشر مهم رفته و از دل موضوع تلخ آن، قصه‌ای نقادانه، مطالبه‌گر اما امیدوارکننده‌ای را بیان کرده است‌.

در سال ۶۴ و دوران وزارت دکتر محمد مرندی که نامش در بحث کنترل جمعیت نیز بسیار مطرح شد، مصوبه تفکیک آموزش پزشکی از وزارت علوم در مجلس رأی می‌آورد و نتیجه آن در حال حاضر ناکارآمدی و شکل‌گیری معضلات بسیاری در حکمرانی پزشکی کشور می‌شود! بخشی از مشکلات مربوط به خانم‌های پزشک است که به واسطه دستیاری با محدودیت‌های زیادی در زندگی شخصی و فرزندآوری مواجه می‌شدند، از طرفی اعزام آنان به مناطق دوردست برای گذراندن دوره نیز بسیار طاقت فرسا بود. پزشکان مرد نیز مشکلات مختص خویش را داشتند. 

سفیر فیلم با ساخت این مستند به مردم و به ویژه نوجوانان علاقمند به رشته پزشکی دید واقع‌گرایانه‌تری از این رشته خواهد داد و از طرفی هشدار جدی به مسئولان نیز دارد که تا دیر از حال نشده فکری به حال از دست دادن نخبگان کنند.