جایگاه فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی صدا وسیما با وجود رسانه‌های دیگر به ویژه شبکه‌های اجتماعی، نیاز به دقت و زیرکی بیشتری دارد. وضع قانون و مقررات برای افراد مرتبط با رسانه ملی با توجه به شانیت و اهدافش، امری عقلانی و حتی واجب است.

این روزها و البته قبل‌ترها، شاهد بازیگرانی بودیم که نقش‌های مثبت در رسانه ملی ایفا کردند اما در خارج از چارچوب صداوسیما، اظهارات ضدملی و امنیتی کرده‌اند و یا زنانی که به علت شانیت نقش‌شان محجبه بودند و در ادامه کشف حجاب کرده و به خارج از کشور رفته‌اند.

کشف حجاب، خروج از کشور و یا اعمال خلاف عرف و شرع مربوط به نگرش آن بازیگر و مربوط به حوزه فردی اوست، مادام که رسانه‌ای نشده باشد:x: با رسانه‌ای شدن، این اقدامات تبعاتی سنگین برای فرهنگ کشور؛ بخصوص در قشر نوجوان و جوان دارد، بنابراین نمی‌توان از کنار آن با اغماض گذشت و با هشتگ ″قضاوت‌_ممنوع″ یا نفهمی آنان و اشک و ناله‌شان، آغوش رسانه ملی برای حضور دوباره‌شان گشود. مگر آنکه توبه نصوح کرده باشند.

مصرانه از کمیسیون فرهنگی مجلس و رسانه ملی درخواست می‌شود، قواعد و قوانینی تعهدآور برای بازیگران_مجریان رسانه ملی تعیین شود و از آنان تعهد گرفته شود؛ در همین راستا نیز، قوه قضائیه لازم است در صورت عدم پایبندی به تعهدات، با قاطعیت با این دست اقدامات برخورد کند‌ تا بازیگران و مجریان با علم به تبعات اقدامات خود، کمی کمتر در لجن فرو روند و فرو ببرند.

✍ زهرا خندان
روبش را در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، سروش، روبیکا دنبال کنید.
@irwipe