امیر داسارگر به عنوان یک کارگردان فیلم اولی، تجربه ای موفق در ساخت فیلم منطقه پرواز ممنوع در حوزه سینمای کودک و نوجوان را ارائه نموده است.
🔸از بین فیلم های سینمایی انگشت شماری که در حوزه کودک و نوجوان وجود دارد، منطقه پرواز ممنوع، به نسبت سایر فیلم ها و با نظر به سابقه عوامل آن، از جمله فیلم های خوب در این ژانر محسوب می شود.
🔸فیلم در جشنواره جهانی فجر و جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان در سال جاری به نمایش در آمد و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت.
🔸این فیلم ماجراجویانه روایتگر چند نوجوان به عنوان قهرمان داستان است که در تلاش برای ساخت پهباد به منظور شرکت در مسابقه هستند. آن ها در کارگاهی فنی که در حسینیه محل قرار دارد مشغول طراحی و ساخت پهپاد هستند که در حین مراحل ساخت و آزمایش، درگیر ماجرای شکار غیر قانونی یوزپلنگ ایرانی توسط قاچاقچیان و
🔸قهرمان پروری در این قشر سنی و معرفی الگوی دینی و ملی و به عبارتی- انقلابی- به قشر نوجوان، ایجاد روحیه خودباوری و مسئولیت پذیری از شاخصه های مهمی است که در این فیلم لحاظ شده.
🔸نمایش خانواده ای با سبک و سیاق اسلامی ایرانی که اعضای آن جایگاه خود را دارند، در زمانی که همت ها صرف معرفی و ترویج خانواده های از هم گسیخته و سبک زندگی غربی ست، از پرداخت های دیگر فیلم است.
🎬بازی خوب بچه ها در حین روایت قصه فیلم و از طرفی شور و هیجان داستان، امتیاز ویژه ای در مقابل عدم حضور سلبریتی ها و عدم استفاده از الفاظ سخیف، رقص و موسیقی های آسیب زا به هدف جذب مخاطب می باشد و کشش مناسب را برای مخاطب کودک و نوجوان به همراه دارد.
🔔🔔🔔
 سینمای کنونی در حال حاضر به دلایل مختلف، عمدتا عاری از اهداف و آرمان های متعالی است و در مسیر صحیحی قرار ندارد. از طرفی، اغلب گیشه به عنوان عامل تعیین کننده درساخت فیلم ها محسوب می شود. لذا بدیهی است که سینمای کودک و نوجوان نیز متاثر از فضای حاکم بر سینما باشد و به دلیل کوتاهی و غفلت مسئولان در حاشیه قرار  گیرد.
📣سینمایی که به دلیل حساسیت و اهمیت آن، به مراتب نیاز به هنرمندان متخصص و متعهد دارد و باید مسئولانی به مراتب دغدغه مندتر و از هر حیثی عالم تر نسبت به سایر مدیران سینمایی عهده دار آن باشند.
 🔸بر همگان روشن است که سینمای کودک و نوجوان نیاز به توجه جدی متولیان دارد و تولید متعدد فیلم های فاخر در این حیطه ضروری است.