دادستانی علت مرگ کیومرث پوراحمد را خودکشی اعلام کرده و گفته جزئیات را اعلام خواهد کرد...

عده‌ای از هنرمندان با شنیدن خبر به منزل ایشان در تهران رفتند و با همسر او دیدار کردند...

اما عده‌ای دیگر که برخی‌شان دنبال این هستند که به هر بهانه‌ای!! همه چیز را به نظام ربط بدهند و بگویند تقصیر حکومت است و...از خودکشی مرحوم پوراحمد نیز بدنبال بافتن کلاه از این نمد هستند!!

کیومرث پوراحمد در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر که اسفندماه برگزار شد و همچنین جشنواره‌های گذشته فیلم داشت. با وجودی که متاسفانه فیلم‌هایی مثل تیغ‌وترمه و پرونده باز است و حتی پنجاه قدم آخر و.. فیلم‌های قابل قبولی برای شرکت در جشنواره نبودند اما پذیرفته و پخش شدند. ضمن آنکه آقای پوراحمد آزادانه انتقاد و اعتراضاتش را نیز بیان می‌کرد...

امیدواریم که برخی از این افراد با عملکرد و سبک زندگی و رفتاری که دارند در انتها به سرنوشت تلخ و گناه آلود آقای پوراحمد دچار نشوند زیرا سبک زندگی و رفتارشان ایمانی نیست و مبادا که همانند انسان غربی با وجود داشته‌های مالی‌شان در انتها به پوچی برسند و دیگرانی بگویند که اینها دق کردند!!

 افسردگی و ناامیدی و...که در پست‌هایشان سم‌پاشی می‌شود از مرز هشدار عبور کرده است...

خداوند از سر تقصیرات همگان بگذرد ان شاءالله...

توضیحات دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان در مورد نامه کشف‌شده در محل فوت مرحوم کیومرث پوراحمد چنین است:

نوشته‌ای که همراه مرحوم پوراحمد کشف شده، نوشته‌ای کاملا شخصی، خصوصی و خانوادگی است.

عدم‌انتشار تصاویر دل‌نوشته‌های خانوادگی و خصوصی پوراحمد در بخشی از وصیت‌نامه وی مورد تاکید قرار گرفته است.

مرحوم پوراحمد در انتهای این نامه تاکید کرده به غیر از خانواده‌اش کسی از محتوای نامه باخبر نشود و باتوجه به اینکه خانواده مرحوم از محتوای نامه مطلع هستند در صورت صلاح‌دید محتوای آن را منتشر خواهند کرد.