همین ابتدای امر و بی‌تکلف باید گفت؛ رشد کیفی جشنواره عمار از چند فیلم برگزیده فانوس‌‌ها عیان است. مستندهای «سرکش»، «قاعده‌ بازی» و «جوان‌مرگ» سه فیلم مهم برگزیده است. مستند قاعده بازی، درباره انقلاب مردم یمن است. اطلاع از اخبار یمن و انصارالله این روزها برای مردم دنیا جذاب است و بسیاری علاقه‌ دارند درباره یمن بیشتر بدانند. شکل‌گیری اعتراض مردم و روی کاری آمدن منصور هادی و استقامت مردم یمن و نحوه قدرت گرفتن انصارالله و برگرداندن ورق جنگ با عربستان سعودی و امارات در این فیلم روایت شده است.

تغییر مسیر تصویرسازی‌ها از سیستان و بلوچستان در یکی دوسال گذشته، کلیشه‌ها را شکسته و یکی از بهترینِ آن‌ها مستند «سرکش» است که ضمن بیان واقعیت‌های انتقادیِ به‌حق در این فیلم، یک انسان تراز و حتی بِکر را معرفی می‌کند. جواد یوسفی کارآفرینی‌ست که هجرت می‌کند تا برای جهاد، آدم تربیت کند! او موفق می‌شود با علم و ایمان، تحولی‌ در دامپروری منطقه ایجاد کند و از ناامیدی، امید بپرورد. این مستند هم در محتوا و هم در نوع روایت، نو و جذاب است و ارزش تماشا دارد. جوان مرگ نیز حکایت تاریخچه جهاد سازندگی از تشکیل تا منحل شدن و احیای مجدد آن است. 

عملکرد «حیرت‌انگیز» جهاد سازندگی و خدمات بی‌نظیر این نهاد مردمی انسان را ترغیب می‌کند که با دقت بیشتری به تماشای این مستند بنشیند تا از علت و افراد دخیل در فرایند منحل شدن جهاد سازندگی مطلع شود و همچنین پی به موانع پیش روی احیای مجدد این نهاد بَرد!

تماشای فیلم‌ها: http://B2n.ir/amafe