حمید عارفی / آخرین قسمت فصل اول سریال "فراری" به تازگی روی آنتن رفت. داستان این سریال درباره‌ی نوجوانی پر شَر و شور با خصوصیات اخلاقی مخصوصِ دوره‌ی نوجوانی به نام "هادی" است که از نوجوانی خود با "شهید ابراهیم هادی " ارتباط معنوی می گیرد. کارگردانِ کار "امیر داسارگر" و تهیه‌کنندگی آن بر عهده "امیر پوروزیری" است که سابقه ساخت آثاری چون "آمرلی" و "مینو" را در کارنامه دارد.

نکاتی درباره ی سریال: حضور ترکیبی از بازیگران شناخته شده در کنار بازیگران نوجوانِ با استعدادی چون حسین اوجاقلو در نقش "هادی" و مهدیا ابوالعلی در نقش "هدی - خواهر بزرگتر هادی" از نکات مثبت سریال به شمار می رود . از نکات مثبت بارز دیگر ارتباط دوست‌داشتنی خانواده هادی با یکدیگر خصوصا علاقه و عشق پدر و مادر هادی نسبت به هم است و ارتباط فرزندان با والدین و برعکس به خوبی به تصویر کشیده شده و یک خانواده سنتی خوب ایرانی به نمایش در آمده است. انتقاد به مشکلات اقتصادی ، بحث کنکور برادر بزرگتر هادی یعنی سعید، نهی از گناه مانند ارتباط با نامحرم، قمار و ... ، جوانمردی در کشتی و سایر موارد در سریال به خوبی به نمایش در آمده است. مشکلات حاشیه شهری که از دهه ۷۰ شمسی در شهرهای بزرگ کشور خصوصا تهران مجدد اوج گرفته به واسطه بعضی شخصیت‌های فرعی با موفقیت به تصویر کشیده شده است.

بازی بازیگران نوجوان اثر خصوصا دوستان هادی نیز بسیار خوب از کار درآمده و در فصل دومِ اثر اگر به خوبی از این قابلیت استفاده شود امتیاز مثبتی خواهد بود. در سریال به آن دسته تولیدکنندگان آثار سینمایی و تلویزیونی که در گونه‌ی ورزشی کم‌کاری کرده‌اند هم جای داده شده است، جایی که هادی قرار بود در یک فیلم سینمایی به نام " سوختن" بازیگر نقشی باشد که علاوه بر رابطه‌ی نامطلوب با دخترعمه‌ی خود باید حرف پدر جانباز خودش که راه گم کرده و میخواهد جلای وطن به سمت آلمان کند را گوش کند. حکایت این فیلم همانند آثاری چون "سونامی"، "عرق سرد" است.

هادی وقتی داستان فیلم را می‌فهمد به شدت با کارگردان دعوا می‌کند.

در قسمت پایانی او و یکی از دوستانش به تماشای آن فیلم می‌روند و به طرز کنایه‌آمیزی به جز آنها ۱۰ نفر بیننده هم وجود ندارد. متاسفانه جای خالی فیلم و سریال‌هایی در گونه‌ی ورزشی به شدت در تلویزیون احساس می‌شود.

بنابراین مطلوب است رسانه ملی به جای آثاری که عموما ارزش و قابلیتی جز سرگرمی ندارند زین پس از آثاری با محتوا و کیفیت قابل قبول حمایت کند.