"روز بلوا" تازه ترین اثر بهروز شعیبی ماجرای گرفتاری ناخواسته عماد در جریان فساد مالی و تلاش وی برای رهایی از آن است. عماد طلبه ای مرفه که در مؤسسه خیریه ای با مسئولیت همسرش فعالیت دارد. برادر عماد با حمایت پدر همسر عماد بعنوان فردی با نفوذ در نظام، موسسه اعتباری تأسیس اما دارایی مردم را ضبط و فرار می کند. عماد به کمک یک هکر حرفه ای متوجه عمق ماجرای فساد مالی اطرافیانش شده در صدد جبران خسارات مردم بر می آید.
🎯انتخاب موضوعی خاص و انتقادات به حقی که به هر تقدیر متوجه نظام بوده با پرداختی مناسب از اتفاقات خوب سینمای ایران است؛ که با رعایت اصول میتواند نقد درون گفتمانی موفق و مسئله محوری را ابتدا در راستای طرح و سپس حل آن ارائه و حتی دموکراسی مدنظر انقلاب اسلامی را به ملت های جهان معرفی نماید.
✅از نقاط قوت روز بلوا که شعیبی نیز در نشست به آن اشاره کرد تصویر نوع رابطه جوان هکر و گرایش فطری به سمت طلبه قصه می باشد. شخصیت پردازی ها بدرستی انجام و عاری از نکات ضعف و منفی ارائه شده در فیلم های بر محوریت روحانیت است.
❗️بر خلاف نظر برخی که شعیبی قصد داشته بگوید روحانیت به همان مسجد و پیش نماز شدن برگردد و درجامعه حضور نداشته باشد؛ او به زندگی اشرافی عماد نقد و لزوم بازگشت وی به زندگی در شأن یک طلبه را با یک پایان بندی منطقی که حاوی پیامی مشخص است ارائه می دهد.